Jeli jsme v pátek z Prahy až na jižní Moravu a v neděli zase zpátky elektromobilem. Nabíjecích stanic je dost. U nabíječek (třeba u Humpolce) jsme strávili dohromady něco přes hodinu (jíst se musí stejně). Pochopitelně s rychlonabíječkou, kterou najdete zatím na omezených místech a ve velkých městech. Jenže budování nabíjecích stanic se posouvá mílovými kroky. Pořizovací cena elektromobilu je dnes sice podstatně vyšší než pořizovací cena klasického vozu na fosilní palivo. Ale elektromobil investici do ceny vrací s každým najetým kilometrem a výsledně vychází levněji než spalovací motor. Náklady na provoz a údržbu rovněž vycházejí levněji.
Politická podpora elektromobility v Česku postupně roste, a to pod vlivem EU. Evropa chce do roku 2050 stát prvním klimaticky neutrálním kontinentem. Evropa Do České republiky přichází 172 mld. Kč z grantů Evropské unie (EU) v rámci Národního plán obnovy na roky 2021-2023, který bude pomáhat řešit hospodářské a sociální dopady pandemie koronaviru a zajistit, aby ekonomiky uskutečnily ekologickou a digitální transformaci a staly se udržitelnějšími.
Největší část, zhruba 91 miliard korun je určena na infrastrukturu a zelenou tranzici. Značné prostředky budou vynaloženy na rozvoj čisté mobility, v rámci které by se měly budovat dobíjecí stanice na elektromobily a podporovat nízkoemisní a bezemisní vozidla na alternativní paliva. Bude podporován nákup vozidel na alternativní pohon (elektřina, vodík, CNG, LNG a plug-in hybridy), zejména silniční vozidla kategorie – L (dvou – čtyřkolová vozidla), M1 (osobní), M2 a M3 (minibus/bus), N1 a N2 a N3 (nákladní). Jedná se o financování více než 5 000 vozidel s nízkými emisemi pro veřejný a podnikatelský sektor z evropských fondů a rozmístění více než 4 500 elektrických nabíjecích stanic.